Piotr Janowski
(przewodniczący jury)

Zajmował się zawodowo fotografią reportażową od 1991 roku. Pracował w dzienniku „Rzeczpospolita” i Gazecie Wyborczej. W 1994 otrzymał prestiżowe stypendium Reuter’s Willie Vicoy na Wydziale Fotoreportażu University of Missouri w Columbii. Laureat krajowych i zagranicznych konkursów fotograficznych. W 2002 roku zaczął studia na wydziale operatorskim Łódzkiej Szkoły filmowej. Obecnie pracuje jako operator i reżyser filmowy.


Joanna Kinowska

historyk sztuki specjalizujący się w fotografii. Kierownik do spraw edukacji kulturalnej w Służewskim Domu Kultury. Niezależna kuratorka wystaw fotograficznych - około 70 wystaw, edytorka książek fotograficznych, wykładowca Akademii Fotografii, założycielka „Miejsca Fotografii”, autorka tekstów na tematy fotografii, współpracuje m.in. z „Digital Camera Polska”, Fotopolis.pl, jurorka konkursów fotograficznych (m.in.: Grand Press Photo, Fotoreporter Roku), recenzentka podczas przeglądów portfolio (m.in. Miesiąc Fotografii w Krakowie, Fotofestiwal w Łodzi). Współorganizatorka konkursu Fotograficzna Publikacja Roku oraz Warszawskich Targów Książki Artystycznej. Prowadzi także warsztaty dla młodzieży "Foto 10+" oraz dla profesjonalistów "Myślenie fotografią".

Monika Szewczyk – Wittek

Absolwentka Instytutu Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego (specjalizacja fotografia) oraz studiów podyplomowych Polskiej Akademii Nauk - Zarządzanie Kulturą w Strukturach Europejskich. Fotoedytorka z wieloletnim doświadczeniem pracy w prasie m.in. w dzienniku “Rzeczpospolita”. Współzałożycielka i koordynatorka agencji Napo Images oraz wiceprezes Fundacji Napo. Autorka licznych wywiadów z fotografami. Kuratorka wystawy „Album rodzinny: SPOJRZENIA. Fotografie z Archiwum Historii Mówionej Ośrodka KARTA i Domu Spotkań z Historią". Autorka i koordynatorka projektów kulturalnych i artystycznych m.in. Wszyscy Jesteśmy Fotografami. Prowadzi zajęcia z edycji fotografii oraz konwersatorium "Etyka fotografii" na Uniwersytecie Warszawskim.


Chris Niedenthal

Urodził się w polskiej rodzinie w Londynie. Jako absolwent London College of Printing przyjechał w 1973 roku do Polski na kilka miesięcy – i został do dziś. Od końca lat 70. współpracował z amerykańskim tygodnikiem Newsweek. Od 1985 roku robił reportaże w całej wschodniej i centralnej Europie, Związku Radzieckim i na Bałkanach dla czasopisma TIME. Dokumentował najważniejsze wydarzenia lat 80. w Polsce. W 1986 roku za portret węgierskiego przywódcy Janosa Kadara otrzymał nagrodę w konkursie World Press Photo. Współpracował również z niemieckm tygodnikiem Der Spiegel. Jest członkiem rzeczywistym ZPAF, odznaczonym w grudniu 2009 srebrnym medalem Gloria Artis. Jest autorem 4 albumów: “Polska Rzeczpospolita Ludowa. Rekwizyty.” (BOSZ, 2004); “13/12. Polska Stanu Wojennego” (Edipresse 2006); “In Your Face. Oblicza Niedawnej Przeszłości” (edition.FOTOTAPETA, 2011), “Chris Niedenthal. Wybrane Fotografie 1973-1989” (BOSZ 2014) i autobiografii “Chris Niedenthal. Zawód: Fotograf” (Marginesy, 2011). Mieszka w Warszawie.


Waldemar Kompała

Fotografią prasową zajmuje się zawodowo od 1990 roku, kiedy rozpoczął pracę w katowickim dodatku do „Gazety Wyborczej”. Siedem lat później przeniósł się do Warszawy, by objąć funkcję kierownika agencji fotograficznej Agencja Gazeta oraz zastępcy kierownika działu fotograficznego w „Gazecie Wyborczej”. W latach 2005-2008 był fotoreporterem „Gazety Wyborczej”. W latach 2008 - 2014 roku związany z „Rzeczpospolitą”, w której pełnił rolę szefa działu fotograficznego. Obecnie zastępca dyrektora oddziału foto Polskiej Agencji Prasowej. Od 6 lat jest wykładowcą podstaw fotografii prasowej na UKSW w Warszawie. W lipcu 2013 r. Waldemar Kompała został odznaczony Brązowym Medalem „Zasłużony Kulturze Gloria Artis”.